Waarom visuele content zo belangrijk is

Visuele content is de afgelopen aan een onstuitbare opmars bezig. Een boeiende infografiek zet nog eens alle weetjes en tips op een rijtje.

Wist je bijvoorbeeld dat een goudvis zijn aandacht er langer bij kan houden dan een mens?

Hoog tijd voor een visual.

via GIPHY

Belang en nut van visuele content

Het belang en nut van visuele content (afbeeldingen, infografieken, presentaties, video,… ) heb ik hier al een aantal keren besproken:

– zo willen journalisten meer afbeeldingen in je newsroom (zie hier)
– kan je content visueel uitwerken heel wat voordelen bieden (zie hier)
– en helpen visuals om je persbericht in de media te zien verschijnen (zie hier).

Een overzicht van tools om al je visuele content aan te maken vind je hier: 40 gratis tools voor je visuele marketing

Goudvis

Framesdirect heeft nu een heel interessante infografiek gelanceerd met alle mogelijke weetjes en tips die ze over visuele content konden verzamelen.

Enkele opvallende:

  • slechts 20% van je webtekst wordt gelezen,
  • webschrijvers moeten de belangrijkste inhoud in de eerste twee paragrafen vertellen (dus niet hier bijvoorbeeld, weggestopt halfweg de pagina achter een tweede bullet)
  • en zoals gezegd, een goudvis kan er 9 seconden zijn aandacht bijhouden, een mens 8.

De volledige infografiek vind je hieronder

 

 

Infografiek - waarom afbeeldingen zo belangrijk zijn

test

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *