Journalisten zijn overwerkt, ontevreden en produceren meer content dan vijf jaar geleden. Dat moet blijken uit onderzoek van Isebox.
PR-mensen kunnen het leven van journalisten alvast aangenamer maken door betere persberichten aan te leveren. Hoe dat moet, lees je hier.
Journalisten mailen: tips
68% van de ondervraagde (Noord-Amerikaanse) journalisten vinden dat hun werk de afgelopen vijf jaar moeilijker is geworden.
Redenen zijn:
Journalisten produceren meer content
- 52% produceert minstens 5 artikels per week
- 20% produceert meer dan 11 artikels per week
Journalisten worden bedolven onder pitches
- 68% krijgt er meer dan 20 per week
- 31% krijgt er meer dan 80 per week
Lees hier hoe je journalisten moet pitchen: Succesvol journalisten contacteren? Deze tips van journalisten kunnen helpen.
Journalisten willen multimediale content maar krijgen ze niet te pakken (of slechts met heel veel moeite)
75% van de artikels die journalisten publiceren bevatten multimediale content.
De persberichten die de journalisten ontvangen bevatten echter zelden foto’s, video’s, grafieken, logo’s, enz.
Het gevolg: journalisten verliezen kostbare tijd met het zoeken van multimedia die bij het verhaal hoort.
Of zoals een journalist het zegt:
“Ik moet vijf tot zeven artikels per dag produceren en visuele content is voor elk artikel essentieel. Ik kan het me niet permitteren om tijd te verliezen met het zoeken van een logo of een bijhorende grafiek.”
Hoe het dan wel moet? Zelfde journalist:
“Als er een pitch binnenkomt met alles erop en eraan, zonder geklooi met ingewikkelde downloads, dan wil ik die PR-mens knuffelen. En dan ben ik ook meer geneigd om de volgende pitch van die persoon op te pikken.”
We weten wat ons te doen staat.
Infografiek
3 Replies to “Zo maak je het leven van een journalist aangenamer”