Facebook berichten voor een bedrijfspagina aanmaken zijn vaak een uitdaging. Ze moeten creatief zijn, origineel, visueel en als het kan ook nog een meerwaarde hebben voor je volgers. Alleen zo kun je Facebook volgers naar je eigenlijke bedrijfswebsite lokken en er proberen klanten van te maken.
Tenminste, zo hebben we het (onszelf) geleerd.
Maar al deze extra inspanning zijn misschien wel nutteloos, zo blijkt nu uit een recent onderzoek.
KMO’s
G/O Digital onderzocht het belang van een Facebookpagina voor kleine en middelgrote ondernemingen (kmo’s).
Ze ondervroeg hiervoor ruim 1000 consumenten die een Facebook-profiel hebben en het afgelopen jaar minstens één aankoop online hadden gedaan.
Onder de titel: “Harnessing the Power of Facebook for Small Businesses” presenteert het nu deze resultaten.
Facebook volgers worden klanten
Eén opvallend resultaat: wil je je Facebook volgers naar je eigenlijke bedrijfswebsite lokken en er proberen klanten van te maken?
Doe dan één iets: kondig promoties aan op je Facebookpagina en je volgers klikken massaal door naar je bedrijfswebsite.
Zo beschouwt 51% van de respondenten promoties als de belangrijkste reden om door te klikken.
Contacteren en afspraak maken
Ook om een afspraak te maken of het bedrijf te contacteren werken promoties.
Conclusie
Facebook berichten die creatief zijn, origineel en een meerwaarde hebben voor je volgers worden geapprecieerd.
Maar wil je je volgers naar je website lokken en er proberen klanten van te maken, dan werkt er maar één iets echt: promoties.
Bedrijven moeten Facebook dan ook zien als een traditionele winkelstraat tijdens de solden.
Met promoties aan het winkelraam lok je klanten.
Wat offline werkt, werkt dus ook online.
(Bron: Harnessing the power of Facebook for small businesses)
Image courtesy of xedos4 at FreeDigitalPhotos.net
One Reply to “Zo maak je klanten van je Facebook volgers”