Succesvolle B2B websites: alles begint met de contactinfo

Vertrouwen en geloofwaardigheid. Dat zijn de twee belangrijkste voorwaarden waaraan  een B2B website moet voldoen voordat iemand iets koopt op die website.

Er is één belangrijk element dat het vertrouwen en de geloofwaardigheid van een B2B website bepaalt: contactinfo. En laat dat nu net massaal afwezig zijn op B2B websites.

B2B websites: contactinformatie is essentieel

Uit onderzoek van Komarketing blijkt dat voor online kopers uitgebreide contactinformatie essentieel is.

Ontbreekt het aan duidelijke contactinformatie op de website, dan daalt de geloofwaardigheid van de verkoper en verlaten potentiële kopers de website.

Contact informatie blijkt essentieel te zijn voor iemand die je website bezoekt

Contactinformatie ontbreekt

Hoewel uitgebreide contact informatie dus essentieel blijkt te zijn, en het geen grote moeite kost om het aan te maken, ontbreekt deze informatie toch bij heel wat B2B websites.

Contact informatie ontbreekt vaak op website

Besluit

Wil je van je B2B website een succes maken? Dan mag uitgebreide contactinformatie niet ontbreken. Zonder deze info haken potentiële kopers af.

Beperk de contactinformatie niet alleen tot de “contact pagina” maar vermeld ze ook prominent op elke andere pagina van de website.

Zo verkleint de kans dat de contactinfo aan het oog van de potentiële koper ontsnapt en je een mogelijke koop misloopt.

(Bron: The 2015 B2B Web Usability Report)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *