Succesvolle B2B websites: alles begint met de contactinfo
Vertrouwen en geloofwaardigheid. Dat zijn de twee belangrijkste voorwaarden waaraan een B2B website moet voldoen voordat iemand iets koopt op die website.
Er is één belangrijk element dat het vertrouwen en de geloofwaardigheid van een B2B website bepaalt: contactinfo. En laat dat nu net massaal afwezig zijn op B2B websites.
B2B websites: contactinformatie is essentieel
Uit onderzoek van Komarketing blijkt dat voor online kopers uitgebreide contactinformatie essentieel is.
Ontbreekt het aan duidelijke contactinformatie op de website, dan daalt de geloofwaardigheid van de verkoper en verlaten potentiële kopers de website.
Contactinformatie ontbreekt
Hoewel uitgebreide contact informatie dus essentieel blijkt te zijn, en het geen grote moeite kost om het aan te maken, ontbreekt deze informatie toch bij heel wat B2B websites.
Besluit
Wil je van je B2B website een succes maken? Dan mag uitgebreide contactinformatie niet ontbreken. Zonder deze info haken potentiële kopers af.
Beperk de contactinformatie niet alleen tot de “contact pagina” maar vermeld ze ook prominent op elke andere pagina van de website.
Zo verkleint de kans dat de contactinfo aan het oog van de potentiële koper ontsnapt en je een mogelijke koop misloopt.