business-841174_640

Hoe succesvol is je mailing in vergelijking met andere uit je sector?

Is jouw mailing succesvol in vergelijking met andere uit je sector? Welke marketing methodes passen andere bedrijven toe om het succes van hun mailing te vergroten?

Kom het hier allemaal te weten.

OR/CTR

Zoals ik vorige keer schreef is de digitale nieuwsbrief nog steeds de manier om (nieuwe) klanten aan je te binden (Lees: Vier tips om het succes van je nieuwsbrief te vergroten).

Maar hoe weet je of je eigen mailing succesvol is? Wanneer kun je spreken van  een goede open rate (OR) en wat is een goede CTR (click-through ratio)?

GetResponse zocht het uit en ondervroeg hiervoor meer dan 1800 marketeers en analyseerde meer dan 700 miljoen mails. De opvallendste resultaten vind je hieronder.

Mailing succesvol

Als het gaat om succesvolle open rate’s (OR) dan blijken mailings van consumptiegoederen, reis en transport, en onderwijs/educatie het best te scoren (respectievelijk 41, 30 en 24%).

Een heel ander verhaal krijgen we als we kijken naar CTOR: percentage dat doorklikt nadat ze mail hebben geopend. Daar scoren online advertising networks, financiën/banken/verzekeringen en publishing/media dan weer het best (44, 36 en 31%).

Global stats legenda

Global stats

 

Marketing methodes

Het rapport onderzocht ook welke verschillende methodes marketeers gebruiken om het succes van email campagnes te verhogen.

Opvallend, op vlak van “targeting” en “optimaliseren” is er nog heel wat verbetering mogelijk.

Evaluatie en tracking

Evaluation and tracking

Doelgericht versturen

Targeting

Optimaliseren

Optimization

Frequentie

En wat is het gemiddelde aantal mailings per maand?

Gemiddeld 5, met uitschieters naar boven van 12 (financiën/bank/verzekering) en naar beneden van iets meer dan één (online advertising network en consumptiegoederen).

Frequency

Geïnteresseerd in het volledige rapport? Download hier het rapport
The State of Email Marketing by Industry – January 2016

The state of email-marketing by industry

1 Comment

  1. Boeiend om te lezen hoe het in verschillende sectoren verloopt. Werkt inspirerend om emailcampagnes onder de loep te nemen en te optimaliseren.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verbeter uw eigen pers- en communicatiestrategie

Schrijf u in op de nieuwsbrief van Casteljo Communicatie en ontvang elke maand gratis tips en inzichten om uw eigen pers- en communicatieaanpak te verbeteren