Traditionele media bepalen nog steeds uw bedrijfsreputatie

Sociale media zijn alomtegenwoordig en uit geen enkel communicatieplan weg te denken. Maar als het op betrouwbaarheid en geloofwaardigheid aankomt zijn traditionele media nog steeds heer en meester.

Een bedrijf of organisatie die een reputatie wil opbouwen of onderhouden richt daarom zijn pijlen beter in eerste instantie op de traditionele media.

Dat moet blijken uit een recent onderzoek van PR-bureau Ogilvy. Dat ondervroeg ruim 115 Engelse en Amerikaanse journalisten.

Enkele vaststellingen:

  • Journalisten beschouwen het nieuws die traditionele media brengen (dagbladen, magazines, persagentschappen) als meest betrouwbaar. Nieuws geproduceerd door bedrijven zijn het minst betrouwbaar.
  • Journalisten zijn het er ook over eens dat meer media-aandacht voor een bedrijf leidt tot meer geloofwaardigheid. Maar een teveel aan media-aandacht kan op zijn beurt wijzen op problemen bij het bedrijf.
  • “Earned media” (aandacht van de media die gratis verkregen wordt) heeft volgens journalisten de meeste invloed op koopgedrag.

Bedrijfsreputatie

Wilt u uw relaties met de pers uitbouwen of een reputatie opbouwen via de traditionele media?

Lees dan alvast deze artikels die u op weg kunnen helpen:

(Bron: Ogilvy PR study: Earned media drives greatest influences)

 

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *