Wat je allemaal kan met hamburgers

Tweederde van de consumenten willen dat bedrijven vaker een duidelijk standpunt innemen over maatschappelijke en politieke zaken.

Burger King nam de uitdaging aan en verbaast iedereen met zijn video over netneutraliteit. Dat kun je dus ook met een Whopper: netneutraliteit op een hilarische manier helder en duidelijk uitleggen.

Standpunt

Een recente studie van Social Sprout “Championing Change in the Age of Social Media” toonde aan dat consumenten willen dat bedrijven een standpunt innemen over sociale en maatschappelijk belangrijke issues.

24% vindt het heel belangrijk. 41% redelijk belangrijk.

Eenderde van de consumenten laat het onverschillig.

Sprout Social 1

“You got the slow access Whopper pass”

Burger King luisterde naar de consument en stapt nu in het publieke debat in Amerika rond “netneutraliteit.”

Netneutraliteit was eerder al eens uitgelegd met bier (zie hier) maar hoe Burger King het aanpakt is van een andere orde.

Via een grappige video – “You got the slow access Whopper pass,  – je (politiek) uitspreken over de zaak en er vervolgens ook nog je eigen product aan koppelen.

baseline

Sterk en gedurfd. De consument heeft niet liever.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *