Waarom we volgend jaar misschien al in juli kerstballen zullen kunnen kopen

KerstballenBedrijven en organisaties vragen zich vaak af hoe ze in het nieuws kunnen komen. “Bij ons gebeurt er nooit iets spectaculair. Wat zouden wij dan te melden hebben aan de pers?”

Er moet echter niet altijd iets spectaculair gebeuren om in het nieuws te komen.

Eén van de manieren om de pers te halen is bijvoorbeeld als eerste ergens mee uitpakken. Indien goed aangepakt levert het bedrijf of organisatie altijd free publicity op waardoor de naambekendheid wordt versterkt.

Floralux

Wie dit perfect beheerst is tuin- en decoratiecentrum Floralux.

Het bericht dat men deze zomer nog kerstballen kon kopen bij Floralux haalde de Belga, de online kranten en zelfs de gedrukte nationale edities van De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws.

Juli

Dat Floralux dit perfect beheerst is logisch. Een paar minuten googelen leert ons dat Floralux al in 2009 hiermee het nieuws haalde. Toen legde ze de kerstballen in september in de winkel.

Vorig jaar haalde ze opnieuw het nieuws met hetzelfde item. Toen lagen de kerstballen, net als dit jaar, ook eind augustus in de winkel.

En dit jaar haalde ze dus opnieuw het nationale nieuws.

Benieuwd of ze het volgend jaar ook zal lukken. En hoe? Kerstballen in juli? Of zijn er concurrenten die nog straffer willen uitpakken? Afwachten.

1 Comment

1. Of die ‘stunt’ Floralux veel windeieren legt kan je betwijfelen. Ze hebben dus ongetwijfeld eerder commerciële redenen om de kerstballen en -bomen nu al in de rekken te leggen. So what? Ik koop ze nu nog niet maar anderen blijkbaar wel, anders lagen ze er niet.
    Om dezelfde reden kan je in december/januari bikini’s aanbieden. Iedereen verkoopt wat hij wil wanneer hij wil en iedereen koopt wanneer en wat hij wil, is dit niet een van de basisregels van de vrije markteconomie? Moet de overheid zich dan echt overal mee moeien? Of hebben ze geen belangrijker zaken te regelen?