Journalisten contacteren doe je zo

Heb je nieuws voor een journalist? Breng het dan onder zijn of haar aandacht via e-mailalert of persbericht.

Sociale media hiervoor gaan gebruiken is geen zo’n goed idee, zo blijkt uit een onderzoek van Business Wire.

Journalist contacteren

Uit het onderzoek blijkt dat journalisten maar twee manier verkiezen om gecontacteerd te worden met een nieuwsverhaal:

  • e-mail alert (68,6%)
  • persbericht (21,9%).

Journalisten overzicht voorkeuren om gepitched te worden

Sociale media

Wens je een journalist te contacteren, dan verkies je dus best één van beide methodes.

Sociale media gebruiken om een verhaal onder de aandacht te brengen van een journalist is dus blijkbaar helemaal “not done“.

De resultaten spreken alvast boekdelen.  Zelfs de telefoon is populairder dan onderstaande sociale netwerken.

LinkedIn

pitchen via linkedin

Twitter

Journalisten pitchen via twitter

Google +

Journalisten contacteren via Google +

Facebook

pitchen via Facebook

 

(Bron:  Business Wire Media Survey Results)

1 Comment

  1. […] in 2015 blijft voor journalisten het persbericht de belangrijkste informatiebron om een artikel te […]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *