TheSkimm oprichters

Hoe haal je 40% openingsrate met een dagelijkse nieuwsbrief?

The Daily Skimm heeft 3,5 miljoen abonnees en een openingsrate van 40%. De oprichters gaven onlangs een verklaring voor dit succes. 

Daily Skimm

The Daily Skimm is een nieuwsbrief die zich  richt tot jonge, werkende vrouwen en elke morgen (behalve in het weekend) om 5u55 in de mailbox belandt.

De nieuwsbrief bevat een overzicht met het ‘belangrijkste’ nieuws van de dag.

Of zoals ze het zelf zeggen:

“The Daily Skimm is the email newsletter that gives you everything you need to know to start your day. We break down what’s going on in the world with fresh editorial content.”

 

The skimm logo

Openingsrate

De oprichters gaven onlang een interview tijdens Disrupt. Ze zien twee verklaringen voor de hoge openingsrate:

  • Tone of voice’: de manier waarop de abonnees aangesproken worden
  • Wanneer de abonnees de nieuwsbrief lezen dan voelen ze zich deel van een gemeenschap (part of a community) en willen ze de artikels of het bestaan van de nieuwsbrief delen met hun vrienden.

Interview is hieronder te bekijken. Fragment over groei en openingsrate begint vanaf 4 min 20.

1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *