Gin tonic: West-Vlaamse ondernemers zorgen voor wereldprimeur (Persbericht)

Vijf West-Vlaamse ondernemers speelden tien maanden geleden met de lancering van hun product Gin Up!, een volledig Belgische premium premixed gin tonic, perfect in op een probleem van de horeca: hoe een kwalitiatieve gin tonic serveren zonder te moeten investeren in extra barpersoneel?

Nu, tien maanden na lancering van het product en 120.000 verkochte flessen later, spelen ze met de lancering van Gin Up! in petfles – een wereldprimeur – deze keer in op een vraag van het grote publiek: premium gin tonic toegankelijk maken voor iedereen, op elk moment.

Beeldmateriaal Gin Up! in petfles (pdf)

Gin Up! in glazen fles (pdf)

Alle beeldmateriaal

Persbericht: West-Vlaamse ondernemers zorgen voor wereldprimeur (Word-versie)

Gin Up! pet fles in de hand

 

Gin tonic: West-Vlaamse ondernemers zorgen voor wereldprimeur (Persbericht)

Tien maanden geleden dachten ze met wat geluk in een jaar tijd 30.000 flessen aan de man te brengen. Nu, nog geen jaar na de lancering van Gin Up!, een volledig Belgische premium premixed gin tonic, werden al meer dan 120.000 flessen verkocht.

Tijd voor een volgende stap, zo beslisten de vijf West-Vlaamse ondernemers (*) achter het succesverhaal. Vanaf vandaag is Gin Up! ook beschikbaar in een handige petfles van 20 cl. Een wereldprimeur.

“Met de kleine flesjes die in een handpalm passen maken we premium gin tonic toegankelijk voor iedereen, op elk moment. Dat het product er ook verleidelijk uitziet voor -18-jarigen kunnen we niet ontkennen, maar we hebben zeker niet de bedoeling om hen hiermee aan te spreken.”

Geestelijke vader

Pierre Vandeputte, gedelegeerd bestuurder van het familiebedrijf Galloo, is de geestelijke vader van Gin Up!: “Op een dag kwam ik aan in mijn hotelkamer en besloot de dag af te sluiten met een gin tonic. Maar in de hotelkamer was nergens een glas terug te vinden. Als oplossing dronk ik een deel van het tonicblikje uit en vulde dat aan met gin. Eenmaal thuis liet ik het idee van gin en tonic samen in één flesje niet los.”

Hij opperde het idee bij enkele zakenpartners en vrienden. Ook zij geloofden sterk dat er plaats in de markt was voor een premium gin vooraf gemixt met een premium tonic.

“Enkele proefsessies en amper 10 maanden later werd Gin Up! gelanceerd, een product van onze bvba Taste-It-Easy.”

Barpersoneel

Dat er al 120.000 flessen verkocht zijn toont aan dat de initiatiefnemers met hun product duidelijk inspelen op een behoefte bij het grote publiek en de horeca.

Jean-Luc Dewulf, manager van Gin Up!: “Een kwalitatieve gin en tonic kunnen serveren zonder in te boeten op service, snelheid en zonder te moeten investeren in extra barpersoneel, daar hebben we van in het begin hard op willen inzetten. Je hoeft enkel ijsblokjes en een laurierblaadje toe te voegen. En door zijn trendy look kan de gin tonic bovendien ook uit het flesje gedronken worden, waardoor de mensen nog sneller bediend worden. Als we kijken naar de verkoopcijfers dan kunnen we alleen maar concluderen dat er nood was aan zo’n product.”

Nationale mediacampagne

De lancering van Gin Up! in petflessen is het begin van een volgende fase voor het product.

Dewulf: “We gaan met onze marketing nu een versnelling hoger schakelen. Binnenkort lanceren we een reclamespot die nationaal wordt uitgezonden. Deze wordt ondersteund met een offline campagne in de nationale pers en een sociale mediacampagne.”

Op dit moment kun je Gin Up! vinden bij een honderdtal drankenhandels en zelfstandige retailers van Alvo, Carrefour en Spar.

“Als alles goed gaat vind je binnenkort niet alleen daar, maar zelfs in de sportlokalen naast de sport- en frisdranken onze eigen Gin Up! in petflessen terug.”

 

 

Contact:

Joeri Casteleyn, Casteljo Communicatie, 0484 / 439 489, Joeri.casteleyn@casteljocommunicatie.be

 

Boilerplate

Gin Up! de premixed party ready gin tonic klaar in een flesje.
In een Gin Up! zitten de gin en tonic perfect gedoseerd in één flesje, is heel gemakkelijk en in een handomdraai te serveren en garandeert steeds dezelfde verfijnde smaak.
Gin Up!, de Belgische premium premixed gin tonic is ideaal om geserveerd te worden op events, festivals, privé- en bedrijfsfeesten, of sportmanifestaties, restaurants, cafés, …

Gin Up! is een combinatie van een Belgische artisanaal gedistilleerde gin en een op maat gemaakte premium tonic. De gin tonic bevat 17 botanicals waaronder laurier als één van de hoofdingrediënten naast jeneverbes, koriander, cardemom, iriswortel, engelwortel, zwarte peper, limoen en salie.

Bij Gin Up! White worden de citrustoetsen meer geaccentueerd terwijl Gin Up Black een kruidige doorsmaak heeft. Gin Up! Orange heeft de smaak van agrum en pompelmoes.

(*) Pierre Vandeputte, Jean-Luc Dewulf, Benoit Deny, Sebastien Sintobin en Glenn Beeckmans

 

Gin Up! Foto van de zaakvoerders bij lancering van de volledig Belgische premium premixed gin tonic

De vijf zaakvoerders bij lancering van de volledig Belgische premium premixed gin tonic Gin Up! Op de foto van links naar rechts: Jean-Luc Dewulf, Benoit Deny, Pierre Vandeputte, Lady Black, Glenn Beeckmans, Sebastien Sintobin.