Email marketing: twee manieren om te voorkomen dat men zich uitschrijft

Keer op keer blijkt dat email marketing nog steeds werkt. Zonde dus dat iemand zich zou uitschrijven van uw mailinglijst. Zo voorkomt u dit.

Aankopen

Een recent onderzoek van het Amerikaanse bureau Mapp toont nogmaals de grote impact aan van marketing/advertentie mailing.

Zo geeft 60% van de Amerikaanse consument toe dat dit soort van mailing hun aankoopgedrag beïnvloeden.

 

3

Frequentie

En wat frequentie betreft verkiezen de consumenten de mailing wekelijks te ontvangen.

 

Hoe vaak wil je marketingmails ontvangen

Opvallend (niet in grafiek): het percentage consumenten dat een dagelijkse frequentie verkiest daalt (van 9,5% vorig jaar naar 7,8% dit jaar) en het aantal consumenten dat een maandelijkse frequentie of nog minder verkiest stijgt van 33% vorig jaar naar 37% dit jaar.

Uitschrijven en hoe voorkomen

Het mag duidelijk zijn: de consument zit wat frequentie van mailings betreft aan zijn limiet. Het mag allemaal wat kalmer aan.

Als iemand zich wil uitschrijven is dat dan ook het eerste wat men moet aanbieden om dit eventueel te voorkomen: de mogelijkheid om de mailing minder frequent in de bus te krijgen.

40% van zij die zich zouden uitschrijven, vinden dat een goede reden om zich dan toch niet uit te schrijven.

Een goede tweede manier om uitschrijven alsnog te vermijden is de mailing persoonlijker of relevanter te maken. Voor bijna 20% kan dit een reden zijn om zich alsnog niet uit te schrijven.

 

Hoe kan men voorkomen dat men zich uitschrijft

 

Meer interessante data over email marketing zijn te vinden in het Mapp-rapport “Consumer views of e-mail marketing”. Download hier het volledige rapport “Consumer views of e-mail marketing”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *