dit willen journalisten vinden op de perspagina van je website

Dit willen journalisten vinden op de perspagina van je website

Voor een journalist is de online newsroom of perspagina van een bedrijf heel belangrijk. Samen met Google en de eigenlijke bedrijfswebsite is de online newsroom de eerste plaats waar een journalist gaat kijken als hij een artikel schrijft over een bedrijf.

Maar wat moet een goede perspagina van een bedrijf allemaal bevatten?

Vijf zaken die journalisten verwachten van een perspagina:

1 – Inhoud moet vers en up-to-date zijn

 

Hoe vaak moet de inhoud van een perspagina aangepast worden

2 – Persberichten, breaking news en contactgegevens zijn essentieel.

 

Persberichten, breaking news en contactgegevens in de online newsroom zijn essentieel

3 – Persberichtenarchief is een must

 

Een persberichtenarchief in een online newsroom of perspagina is een must

4 – Persberichten aanbieden zowel in html/text als in pdf

 

Persberichten aanbieden zowel in html text als in pdf op je perspagina

 5 – Duiding bij industrietrends en diensten en producten hebben hun plaats in de newsroom

 

Duiding bij industrietrends en diensten en producten hebben hun plaats in de online newsroom perspagina

 

 

Het volledig onderzoek van Business Wire ‘Business Wire Media Survey.’ kan hier nagelezen worden.

Image courtesy of renjith krishnan at FreeDigitalPhotos.net

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MIS GEEN ENKELE COMMUNICATIETIP

SCHRIJF U IN OP DE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF