Twee op drie journalisten zijn niet tevreden met de inhoud van newsrooms van bedrijfswebsites die ze bezoeken.
Newsroom = perspagina
De newsroom van een bedrijfswebsite is nog te vaak een ontgoocheling voor journalisten.
Zo voldoet volgens een onderzoek van Isebox volgens slechts 6% van de journalisten de newsrooms van bedrijven helemaal aan hun verwachtingen.
70% van de ondervraagde journalisten stelt zelfs dat de meeste newsrooms helemaal niet aan hun verwachten voldoen.
Ter info. Een newsroom of simpeler gezegd “een perspagina” of “pagina voor de pers” bevat essentiële informatie voor journalisten: een overzicht van persberichten, beelden, contactgegevens, sociale content en andere relevante informatie van het bedrijf.
Verwachtingen
Wat verwachten journalisten dan precies van een newsrooms?
In eerste instantie accurate contactgegevens. Minstens even belangrijk: een eenvoudige manier om multimedia te bekijken en te downloaden. En als derde in het rijtje: nieuws en informatie.
Ontgoochelingen
Wat zijn de journalisten hun grootste verzuchtingen als ze een newsroom bezoeken?
Het gebrek aan contactgegevens, geen multimedia-aanbod en geen mogelijkheid om op een eenvoudige manier de newsroom te doorzoeken.
Tekorten
Andere tekorten die journalisten opmerken vind je in het lijstje hieronder opgesomd.
One Reply to “Voldoet jouw newsroom aan de verwachtingen van een journalist?”