Je kunt er je klok op instellen, je kunt er weddenschappen op afsluiten, je kunt er vergif op innemen – in augustus vinden de kerstballen van Floralux altijd hun weg naar de media. Nu het september is, is het tijd voor de jaarlijks terugkerende vraag: hoe deden de kerstballen het de voorbije zomer?
Afgelopen jaren
Wie deze blog een beetje volgt zal de naam Floralux hier al een paar keer hebben horen vallen.
Voor zij die nieuw zijn: Floralux is een tuin- en decoratiecentrum in West-Vlaanderen die elk jaar tijdens de zomermaanden de eerste is om kerstballen in de winkel te leggen. Vervolgens maken ze dit wereldkundig en neemt de pers het verhaal over.
Zij die hier nieuw zijn zullen zeggen: dat lukt ze misschien één keer, misschien twee keer, maar geen drie keer.
Zij die hier al vaker zijn langsgekomen weten: het lukt Floralux al sinds 2009.
Voor een overzicht hoe ze dit deden zie hier, hier en hier.
Afgelopen zomer
En hoe deden ze het dit jaar? Want daarover gaat deze post uiteindelijk.
Dit jaar deed Floralux hetzelfde als alle vorige zomers: kerstballen in de winkel leggen in augustus en de pers hiervan op de hoogte brengen.
Het resultaat?
Het kerstballen-bericht werd o.a. overgenomen door persagentschap Belga, Het Nieuwsblad, Focus-WTV en blijkbaar ook Q-music aldus onderstaande tweet.
https://twitter.com/FloraluxTweet/status/900634859676323842
Conclusie?
Breng je een origineel verhaal? Wees dan niet bang die te herhalen en de pers hiervan keer op keer in te lichten. Een goed verhaal blijft werken, zo bewijst Floralux ook dit jaar.
Op naar de zomer van 2018.