Visie en voordelen

Visie

Visie communicatie

“Communiceren was nog nooit zo eenvoudig. Toch is het moeilijker dan ooit om gehoord te worden.”

Dat is wat er gebeurd is de afgelopen 10 jaar. Alle mogelijke communicatiemiddelen kwamen gratis ter beschikking. Iedereen kon vrijuit beginnen “communiceren”.

Als bedrijf leek het wel of je overal op moest springen anders miste je de boot: een Facebook-pagina, een Twitter-account, uiteraard een bedrijfswebsite, dan nog Pinterest en Snapchat, en je moest ook nog je contacten met de pers onderhouden, dus af en toe moest er ook nog een persbericht de deur uit.

Maar voor wie doe je het allemaal? En waarom? Met welk doel? Wat wil je bereiken?

Zitten je klanten daar, op Twitter, Facebook, LinkedIn? Wie zijn trouwens je klanten? En wat willen ze? Willen ze bv dat je een Facebook-pagina hebt? Vinden ze dat nuttig?

Het zijn allemaal vragen die de afgelopen jaren veel te weinig werden gesteld. Iedereen sprong op de kar van de nieuwe, sociale media met als gevolg dat iedereen begon te communiceren en niemand vandaag de dag in de chaos nog gehoord wordt.

Daarom dat het nu tijd is om weer te focussen op de essentie: wat wil je bereiken, hoe moet je je positioneren, wat is je kernboodschap, waar zitten je (toekomstige) klanten en hoe kun je die bereiken? Eenmaal men die vragen heeft beantwoord, kunnen de juiste communicatiemiddelen gekozen worden, kan er gecommuniceerd worden en zal men, jawel, weer gehoord worden.

Voordelen

Het feit dat ik als zelfstandig adviseur werk heeft enkele voordelen. Op een rijtje (in willekeurige volgorde):

  • Ik werk zowel adviserend, ondersteunend, uitvoerend of een combinatie van de drie.
  • U kunt kiezen voor een hele specifieke dienstverlening, voor een extreem korte of langere periode, voor het uitwerken van een heel project of voor een onderdeel ervan.
  •  Werkt u al samen met een communicatiebureau? Geen probleem. Ik schakel mij perfect in in de werking van het communicatiebureau.
  •  Mijn doel is samen met u de afgesproken doelstellingen proberen te realiseren. Mijn doel is  niet zo veel mogelijk producten te verkopen. Verwacht dus niet dat ik u zal proberen zo veel mogelijk diensten/producten aan te rekenen, ook al weet ik dat u ze niet nodig hebt om ons doel te realiseren.
  • Eenmaal het contact opgebouwd, weet u altijd waar u naartoe kunt bellen (naar mij). Ook al is de samenwerking afgelopen, dan nog kunt u me maanden later altijd bellen voor advies of voor wat duiding.
  • Uit het oog, is niet uit het hart. Word ik maanden na onze laatste samenwerking geconfronteerd met iets dat u ook zal interesseren of eventueel nuttig kan zijn voor u, dan krijgt u van mij een mailtje. Wenst u dit niet, dan laat u dat gewoon weten. Even goede vrienden.

Maar laat ons beginnen bij het begin. Het eerste contact. Contacteren kan via onderstaande contactgegevens of via het webformulier.

Tot binnenkort.(*)

CONTACTFORMULIER

Naam

E-mail-adres

Vraag, opmerking, suggestie.

(*) Mocht u nog twijfelen, abonneer  u dan hier op de nieuwsbrief van deze website. Zo krijgt u maandelijks een overzicht van de nieuwste blogposts die ik geschreven heb.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *